måndag 16 april 2012

Sista veckorna som mammaledig

Det känns något vemodigt faktiskt. Det är bara drygt 2 veckor kvar nu tills det är dags att sätta på sig vuxenfejset och bege sig tillbaka till de arbetandes skara. Samtidigt känns det rätt bra. Har varit i kontakt med både teamledare och kollegor och de välkomnar mig med öppna armar. Dessutom har jag ju fått vara hemma två extra månader, och det är ju inte helt fel det heller. :)

Jag ska göra mitt bästa för att njuta av dessa veckor. Gosa så mycket det bara går med ungarna. Skönt att veta att det inte är så långt tills man har lite semester igen. ;)

Lillskruttas andra tand i nederkäken har börjat kika upp lite försynt.  Äntligen! Hon har varit lite smågrinig nu ett tag så jag misstänkte att det var något sådant på gång.
Hello Blue Eyes!

2 kommentarer:

Linn sa...

Vilken fin bild på henne! Tänk att du redan ska börja jobba igen. Jag skulle just nu kunna tänka mig att sätta mig i bilen på morgonen, åka till jobbet i lugn o ro, kissa med stängd dörr, ha lunchast och tid till att slösurfa eller läsa en bok. För att sen komma hem till rent hus och middag. Det är härligt att vara hemma men det är härligt med egen tid också. Hoppas du får en bra jobbstart. :)

Lina sa...

Härlig bild på henne :-) Hoppas det går bra att börja jobba igen :-)