tisdag 14 december 2010

Ultraljudet

Så tog äntligen dagen slut och det var dags för ultraljud! Härligt! Det var bara en liten bebis därinne och den var en vecka yngre än vad jag räknat på. Nytt beräknat datum är nu 20 maj. Så ni som trodde två får gissa igen! :P Maken är nu säker på att det är en kille för han tror sig ha hört BM säga han några gånger. Jag hörde bara den. Bönan var lite blyg och ville inte sträcka ut benen, men till slut fick hon tag i alla mått hon behövde.

Så nu är jag bara i v 18 (17+3). Tror i alla fall att bebben kommer den 13e :P

Gissningslistan (tar bort tvillinggissningarna så får ni inkomma med nya gissningar)
♥ Jag: En flicka den 13 maj
♥ Annmi: En flicka den 9 maj
♥ Cia: En flicka den 5 maj
♥ Linn: Flicka den 16 maj
♥ Sara: En pojke den 14 april
♥ Hoffsan: Flicka
♥ Flugans Mamu: Pojke den 17 maj
♥ Helena: Flicka den 1 maj
♥ Mormor: Flicka
♥ Pappan: Pojke

Och jag antar att ni vill se bilder på det lilla underverket? :P


Allt som hon tittade på såg bra ut! :)

8 kommentarer:

Lina sa...

Vad skönt att det gick bra och att där bara var en inne :-) Fina bilder!

Carola sa...

Pojke den 22 maj

NoOne sa...

Ooooooo....Vilka fina UL-bilder...
Tror fortf sessa :)

/Kraaam

Morfar sa...

Jag gissar att det blir en tjej den 22:a. Går ju inte att föda barn fredagen den 13:e.

♥TrollMorsan♥ Mamma till 11 Troll♥ sa...

Åh så fina bilder!! Vad mysigt!

Kram

Linn sa...

Åh vilken liten sötis. Mattias har fel för det är en tjej. Ang att bm sa "han" så kan jag säga att det sa en bm när jag var på ul också. Och Elise har ingen snopp såvitt jag vet. Fick sen veta att vissa bm säger "han" istället för "den" eller liknande. Oavsätt kön. :) Va skönt att allt var bra med liten.

Missgreeneye sa...

Härliga bilder...och grattis igen. 1 vecka hit eller dit....jag gissar iallafall på 15 maj :P

Flugans mamu sa...

Härligt att allt såg bra ut! Eftersom jag fortfarande gissar på att han kommer 4 dagar efter bf är mitt nya gissningsdatum 24:e maj :-)

Jag tyckte vår bm sa "hon" på ultrat. Ska bli spännande att se om jag hörde rätt.