onsdag 5 oktober 2011

Gröt is da shit

Eller, jag borde säga MAT is da shit. För vilken skillnad det är på dottern nu! :) Kvällarna är fortfarande något knepiga, och då får hon till slut en dos ersättning, men dagarna är mycket bättre.

Nu äter hon en hel smakportion gröt (en knapp dl) med någon tesked fruktpuré till frulle, sedan grönsaks- och fruktpuré till lunch och så gröt på kvällen till "middag". Då sover hon gott hela långa natten. Det gillar mamman. Eller, hon har gjort det två nätter i rad i alla fall, så man får ju hoppas på att det håller i sig.

Hon har ju en period mellan 16-17 där hon verkar totalt utsvulten på gränsen till döden liksom (iaf om man får tro hennes gallskrik och slitande av mammans hår och mun). Idag verkade det inte bli något skrik och panik och  vid halv sex började jag slappna av och började tänka på middag till mig. Dålig idé. Men hon ammade och var väl inte helt nöjd, men lät sig flyttas till pappan i alla fall. När jag fixat klart maten så började hon inbilla sig att hon var utsvulten och på väg att avlida. Vi fixade gröt. Panikskriket avvärjt. Men vid halvåtta var det dags igen. Att ens tänka på att amma var uteslutet enligt lilla dramadrottningen så hon fick en slurk ersättning innan läggdags och så somnade hon så gott så. Nu får se hur länge det håller sig.

På ett litet sidospår, så var jag och pratade med min BM idag om mina piller. Jag är ju som bekant inte helt nöjd med dem så jag ringde och ville ha något annat, för "så här var det minsann inte förra gången... jag känner mig som en pms-kossa, det är inte meningen att man ska må så här!" Den stackars sköterskan som jag pratade med märkte nog att jag lät rätt desperat... :P Men bara för därför så har jag inte haft mens på en normalt lång tid (alltså inte varannan vecka som förut) och enligt mig kanske jag inte är lika pms-bitchig. Maken håller nog inte med. BM kollade upp vad jag fick förra gången och tji fick jag, det var ju samma piller. *suck* Hennes enda svar var att "du har ju faktiskt två barn nu" och "testa utan så får du se om det verkligen var pillrena eller att du helt enkelt inte har samma ork som när du hade ett barn". Så inga mer piller för mig just nu. Åh jag vill verkligen att det ska vara pillrena! Vill inte att hon ska få rätt...

3 kommentarer:

gunsan sa...

Ooo vad härligt när de börjat äta "mat", det blir liksom lite lättare då allting o lill-skruttan blir nöjdare;))
Nu håller jag tummen för att hon sover inatt;))

Det ligger nåt i vad BM sa till dig, att du har två barn, det tar på krafterna ska gudarna veta o sen ska man vara glad o trevlig också, huvva, det är stora krav som ställs på oss kvinnor;))
Sköt om dig vännen;)
kramizzzzz

Lina sa...

Vad skönt att det börjat fungera så bra med matportionerna :-) Ammar du fortfarande ändå/också?

mamma jakeline sa...

Lina: Ja, jag ammar däremellan när hon vill. :)