torsdag 13 oktober 2011

Mammas lilla sjukling

När man är liten blir en lite förkylning enormt påfrestande. Så påfrestande att lilla skruttan hade jättesvårt att sova för hon var så täppt i näsan. Trots en kudde under madrassen var det bara mammas bröst som dög som sovplats åt lillasyster. Gissa hur min rygg mår efter en natt på soffan med en dotter på bröstet som vaknar varannan timme och gråter i panik för hon har svårt att andas genom näsan. Och hur lätt är det att droppa näsdroppar i en liten pluttnäsa eller försöka få ut snor med nästuta? Inte värst va...

Idag har täppan varit lättare, men hon har haft något förhöjd kroppstemperatur, 38,4, och sovit oroligt under dagen. Mamman har varit enormt trött och tålamodet kortare än näsan... Men vissa stunder var hon lika glad som vanligt! :)

Så nu tänkte jag gå och lägga mig! Natti!

5 kommentarer:

gunsan sa...

Lilla gumman, vad kämpigt o sen vara så liten, inte lätt att fatta vad som händer. För att inte tala om mamma själv, urkämpigt att inte få sova o sen ska man orka o vara glad under hela dagen, hoppas nu att lill-skruttan får sova lugnare inatt så att du också får lite sömn;)
Kramizzzz

Vardagstugg sa...

provat droppa lite bröstmjölk i lillans näsa?

//Annelie

Lina sa...

Rosiga kinder men ser ändå ganska pigg ut tycker jag *ler* Hoppas hon mår bättre snart

Tekla sa...

Väldigt fin bild! Hoppas lillstrumpa mår bättre nu :)

Anonym sa...

Stackars liten :( August har också varit förkyld, mest snorig dock... Jag köpte en näsfrida och en nässpray av samma märke som är koksalt i sprayform för spädbarn - kanonbra! Det i kombination med höjd huvudända på sängen underlättade en hel del faktiskt. Såå... näsfrida och näsfrida-spray tycker jag absolut du ska testa! :)
Kram