tisdag 1 maj 2012

Då var det roliga slut för min del...

Imorgon börjar jag jobba igen, efter nästan ett år hemma. Pappan har övat på att vara hemma själv med båda barnen i helgen då mamman roade sig på böljan den blå. Det hade så klart gått superbra som det alltid gör. :) Tiden går så fort när man har roligt! Hon har nu fått förskoleplats från 1 aug. Lilla skruttan är plötsligt så stor!


Hon har nu även börjat nicka, säga nej och skaka på huvudet samtidigt (fast det gör hon för det mesta även om hon menar ja. ;)), hon tar sig ner från soffa och säng själv samt dansar (skakar rumpa) när musik spelas. :) Men ännu har hon inte tagit sina första steg. Hon går jättebra med stöd, räcker med bara ett finger, men se gå eller stå helt själv, det är ännu för läskigt. Jag hade ju tippat på att hon skulle gå utan stöd vid det här laget. Men det kommer snart, det vet jag. En liten tand där nere har tittat upp också, och jag tror det är en på väg i överkäken också. :)

2 kommentarer:

♥ Sojka ♥ sa...

Nämen vad trist eller ja det är ju skoj samtidigt att börja jobba när man väl kommit in i det men ibland saknar jag mammaledighet. :)

Lina sa...

Hur har det gått att börja jobba igen? Jag börjar jobba igen 1 april nästa år, känns som en evighet dit, samtidigt som det känns allt för nära!