måndag 14 februari 2011

BM-besök 3

Så var det äntligen dags för BM-besök tre! :) Allt såg bra ut i vanlig ordning och vågen visade förvisso mer plus än jag räknat med, men inte alls lika mycket som i samma vecka förra graviditeten. Vi jämförde faktiskt. :P Har gått upp 1,9 kg sen sist (på 6 veckor). Men jag ligger ju på plus i alla fall tycker iaf BM. Fick lyssna på hjärtat, Bönan blev lite irriterad, och hetsade upp sig lite med landade på 139 slag iaf och så mättes livmodern också, 25 centimeter och mitt på linjen typ.

Sammanfattning:
Vikt: +2,2 kg (sen inskrivning)
SF-mått: 25
HB: 122
Socker: 6,1
Blodtryck: 114/63
Hjärtslag. 139

Nästa besök är om en månad. I övrigt mår jag ju jättebra just nu. Skönt som bara den! :) Frågade om mina blodsockerfall också, de har förvisso i princip försvunnit sen jag började äta matigare mellanmål på eftermiddagarna, men det var inget ovanligt. Det borde ha synts på blodsockret idag om det varit något att oroa sig för.

1 kommentar:

Anna sa...

Så spännande! Är så avis på alla gravida runtom haha... jag vill också ha en liten igen, men åldern säger stopp. Har en son på 22 och en dotter på 2... lycka till