onsdag 9 mars 2011

Been there, done that...

Det börjar kännas lite tradigt nu. Tiden bara masar sig fram... Att vara gravid för andra gången är helt enkelt inte lika magiskt som den första. Även om jag tycker det är jättemysigt att magen växer, att känna sparkar, se sonens reaktioner på magen osv, så känns det som om man redan kan det här nu. Ge mig maj nu! :P

Längtar så efter det lilla livet i magen. Vill se vad det är för filur. Snusa i det mjuka bäbisfjunet... Det är två månader kvar att jobba nu. Med alla turer kring råttor och ventilation känner jag bara att jag är trött på det hela. Jag mår ju jättebra för övrigt, har inte värst ont någonstans, lite halsbränna och är väl allmänt trött, men mer än så är det faktiskt inte. Så jag ska verkligen inte klaga.

Jag längtar till maj!

4 kommentarer:

NoOne sa...

Förstår att du *längtar till lill ♥....

/Kram Kra´m från mig i Vår ☼

gunsan sa...

Förstår såväl att du längtar, finns det nåt underbarare än det du har att se fram emot. Samtidigt så är det träligt att vänta o vänta....
Sköt om dig;)
kramizzzz

Flugans mamu sa...

Hade precis samma känsla med tvåan. Men nu har du inte långt kvar. Snart ligger du på bb med bebis på magen och fattar inte att den redan är här :-)

Linn sa...

Och jag är bara SÅ avundsjuk. Vill också gå med höggravid mage igen, det är verkligen den tiden jag saknar mest. Ha sammandragningar och bli sparkad, och vänta på förlossningen. Så spännande. :) Men jag vet att tisen gick sakta just i feb/mars. Sen däremot, gick april som bara den och plötsligt var det maj! :o