torsdag 23 juni 2011

Bilbingobebisen

Japp, då har vi invigt lillan i bilbingons hemligheter. :P Det är något som inte ens storebror har fått följa med på. Det började såklart spöregna lagom till skruttan nästan somnat fint i vagnen utanför bilen så hon fick flytta in till lånat babyskydd. :) Lite trångt för oss i baksätet, men hon verkade trivas. Började amma i pausen och ni ska veta hur svårt det är, superhögerhänt som man är, att försöka äta paj med vänster hand... för att inte tala om att dutta bingonummer när hon inte hunnit klart med högerbröstet innan pausen tagit slut. Men med lite meck och kudde under huvudet som stöd så lyckades vi med det med och jag ska verkligen öva på att dutta med vänster hand... :P

Jag är inte en sådan mamma som är superduktig på att multitaska. Maken har frågat mig både en och två gånger om jag verkligen är säker på att jag är kvinna. Jag har till och med svårt att lyssna på folk om tex teven är på. Jag liksom fastnar där och kan inte lyssna på båda samtidigt. :P Pinsamt, men så är det. Så att spela bingo och samtidigt hålla koll på en liten bebis var en prövning, men det gick bra, och jag tror att vi är välkomna igen. Nu kommer det dröja ett tag då bingobilens ägare väntar bebis när som helst och vi åker på semester, så det blir väl till hösten igen. :)

1 kommentar:

gunsan sa...

Wow vilken bedrift av dig, ser dig framför mig hur du kämpar på med dutt-penna o liten skrutt-tjej o tillråga på allt var det visst en liten paj med också;))
kramizzzzz