onsdag 22 juni 2011

Hang time

Kommer ni ihåg att jag vann en bärsjal för ett tag sedan? Jag har börjat använda den flitigt när jag lämnar och hämtar storebror på dagis. Smidigt eftersom han gärna vill antingen cykla eller åka sin sulky och det känns väldigt onödigt att dra upp syskonvagnen ur källaren för en kortare promenad. Det som är smidigt med denna sjal är att den är färdigknuten så det är bara att trä på sig den och sedan stoppa i skruttan. Även lätt att ta ur henne. :) Helt klart en superduperbra vinst! :)
Jag tror att hon gillar den för hon somnar nästan direkt, även om jag väckt henne för att stoppa henne i den. :)
Dock är jag lite fundersam på hur huvudet ska vara, ska det liksom ligga innanför sjalen eller hänga utanför... Har provat lite olika varianter, men lägger man huvudet så hon får stöd från sjalen känns det som hon inte kan röra sig, men har man den utanför så känns det som om hon ska tappa huvudet... Knepigt värre. Oftast håller jag ändå en hand om huvudet för säkerhetsskull. :)

Maken har klargjort att han INTE kommer använda sjalen utan håller sig till Baby Björnen vi fick till storebror. :) Tur att det finns valmöjligheter!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jaaaaaaaaaa,den minns jag :)
Såå sött & praktiskt/Kram Kram

gunsan sa...

Det är säkert jätteskönt att sitta i den där sjalen o så nära mamsingen, mysigt;))
Det där med huvudet har jag ingen aning om, hmhm;)
kramizzzzz