lördag 27 augusti 2011

Snart så...

... kanske min glada och nöjda bebis hittar tillbaka till sig själv. Hon har inte riktigt varit på sitt vanliga solskenshumör sedan vaccinationen. Torsdagen var ett smärre helvete. Hon ville knappt äta, sov ytterst lite och var endast nöjd om man gick runt och bar på henne. Inte helt lätt när man var lektant åt två extra barn på öppna förskolan. :P Tur är att de där 2008-orna reder sig rätt bra själva. :) Måste säga att föreståndaren Lena är guld värd! Utan henne vet jag inte vart jag hade tagit vägen.

Ätandet känns fortfarande lite rubbat och hon skriker efter en stund vid bröstet, och jag byter och hon äter en slurk till för att sedan gallskrika igen. Jag VET att det finns mat, vilket gör det hela ännu drygare och jobbigare. Dock så verkar hon nöjd efter en stund mot axeln och kan le och vara glad igen. Så jag gissar att det är lite efterdyningar... Vi ammade ju innan hon fick sticken, vem vet, hon kanske kommer ihåg det? Även om BVC-tanten sa att det skulle göra dem mer smärttåliga...

Vi var och shoppade lite inne i Söderhamn idag med farmor. Jag fick ju presentkort på Kapp Ahl i födelsedagspresent och det var mening att jag skulle hitta något till mig, men jag vet inte vad som hänt med deras utbud, för jag hittade verkligen ingenting som föll mig i smaken. Så jag shoppade till A istället. :P Hon fick en fin overall till vintern, en klänning, en body och två pyjamasar. Hade dessutom rabatkuponger, så bodyn fick jag på köpte och 25% på pyjamasarna och overallen. Klänningen var på rea och kostade 50 kr. :P Allt som allt fick jag betala 14:50. Som hittat tyckte jag. :)

 Har börjat köpa 68 i kläder till henne, men overallen fick bli 74 så att hon har lite växamån. Det är en sådan typ fleecevariant, som nog passar bra att ha i vagnen under en filt eller så. Förhoppningsvis kommer hon ju inte behöva en varmare som passar mer för snölek i vinter (min lilla snorpa ska inte bli för stor för snabbt... :P ).
Även farmor hittade fina kläder till barnbarnet. :) Kapp Ahls barnkläder är det ju inget fel på i alla fall. :) Men jag tror att jag är lite för ung för deras vuxenkläder... :P

Skruttan har fått sitt första paket (och troligen enda, hade ju goboken till storebror) från Go'boken. Herr Kvadrat är jättekul att pilla med. :) En av de få stunderna man kunde lägga i från sig henne idag... :P

3 kommentarer:

gunsan sa...

Tullan liten, ja det är inte lätt, efterdyningar eller så kanske det bara piper i magen;)

Hur som haver så är det lite kämpigt att heta mamma såna gånger;))

Kramizzzzz

Anonym sa...

Hoppas amningen ordnat sig...
Ooooo,så fina kläder du shoppat till gullungen ♥
/Kram Kram

Lina sa...

hehe, jag hade nog också blivet grinig om någon stuckit mig i benet med något som spänner o svider *ler* ;-) Men hon är säkert snart sig själv igen :-)