tisdag 31 januari 2012

Så förlänger vi lite då...

Maken kom hem härom veckan och meddelade vänligt men bestämt att han tänkte gå på pappaledighet i slutet av april. Jahapp, sa jag och informerade honom att jag meddelat mitt jobb att jag skulle komma tillbaka i början av mars. Men det är bara att gilla läget, det blir nog bättre för ekonomin och så där. Så jag pratade med jobbet idag och sa att jag kommer tillbaka efter valborg helt enkelt. Eftersom det var lite turbulent precis när jag slutade så ska jag in på möte med vår konsultansvarige den 15e för att prata lite om framtiden och så där. Lite ångest, men det ska nog bra. Glad att få två extra månader med skruttan hemma i alla fall. :)

Dock har vi tidigarelagt förskolestart till första augusti istället för första september, då det kommer bli tajt med dagar ändå. Har varit lite frikostig ett tag nu, men det har varit större omkostnader också. Ska försöka snåla lite nu, det blir ju bättre när pappan är hemma, då han sparar in massor med bensinpengar och dessutom kommer det ju skattepengar (förhoppningsvis), bonusar och så har han semesterdagar att ta ut om det skulle krisa.

För att gå till något helt annat, så börjar dottern visa tendenser på att helt rata brösten. Enda amningen som funkar bra fortfarande är morgonamningen, men även den börjar bli mindre och mindre intressant. Känns lite trist, då det har funkat så bra att delamma som mellanmål, men det är ju hon som bestämmer, och storebror var ju likadan. Valde mat framför mammas tuttar. :P

1 kommentar:

gunsan sa...

En märklig känsla när den blir lite äldre o väljer annan mat istället för mammas;) Men samtidigt också lite skönt, som mamma blir man ju lite friare;))

Kramizzzz