torsdag 14 juli 2011

BVC- och MVC-besök

Idag kvistade jag och A hem en sväng för BVC-och MVC-besök. Båda fick godkänt. :) Skruttan stoltserar nu med 4960g, ca 57 cm över havet och ett huvudomfång på 37 cm. Vi fick även träffa läkaren och han tyckte att allt såg bra ut.

Mamman fick även godkänt hos MVC, med rådet att knipa mera. :P Hon trodde även att mensen skulle komma inom en vecka. Tack för den liksom. Det var iofs precis likadant med sonen. Var då helt säker på att jag fått inflammation i livmodern eller dylikt,  men kom sedan på att det nog var mensen det handlade om. Fick minipiller utskrivet. så de passade jag på att hämta ut på en gång, så nu kan mensen komma så kan jag börja käka dem. Vet inte alls vad jag ska välja för preventivmedel sedan. Finns ju för och nackdelar med det mesta, så vi ska läsa på lite.

De nedre regionerna har läkt som det ska, men jag fick inte till knipningen när jag låg där i gynstolen. Konstigt va? Man känner sig lite dålig på något sätt. Men det kommer väl. Jag hade även gått ner två kg till. Sweet! 5 kg under inskrivningsvikten nu. "En skugga av ditt forna jag" sa BM. Njae inte riktigt ännu kanske, men snart förhoppningsvis. Man ska tydligen räkna med att mjölkproduktionen väger ca 2 kg också, ännu bättre mao. När vi kommer hem från semestern ska jag sätta igång med träningen igen. Zumba ftw. :)

2 kommentarer:

gunsan sa...

Ja du, det där med att knipa är ju inte världens lättaste + att man känner sig ju i det läget lite lite utlämnad;)

Så på med pannbandet o trikåerna o sen kör du Lanefeldt-stilen;))
kramizzzz

Linn sa...

Va bra att det gick bra. Jag fick inte knipa på min efterkontroll, undrar om jag ännu kan det så bra som innan jag födde barn. Tycker att det är svårt än. :p