lördag 17 mars 2012

Några jämförelser

Något som jag har noterat den här veckan då vi inte hängt på öppna förskolan som vanligt efter som den varit stängd är att lillasyster blir väldigt lätt uttråkad. Hon är ju van att ha en storebror som hon kan leka med eller i alla fall hänga med andra barn. Att hon dessutom är på väg in i ett utvecklingssprång igen gör ju inte saken bättre. Hon är just nu en mycket missnöjd lite dam. Igår såg jag att hon var på väg att ställa sig upp själv utan stöd. Tror det är det som kommer hända här näst.

Hennes sömnrutiner har återigen ändrats och det är svårt att hänga med i svängarna. Från att ha sovit minst två timmar på eftermiddagen i vagnen, sover hon nu kanske en timme på morgonen och sedan en timme efter lunch och skulle verkligen behöva sova innan middagen också. Men, hon är grinig i stället och vägrar sova för hon är övertrött. :/ Hoppas det har med utvecklingssprånget att göra och att det mesta rätar ut sig nu när öppna förskolan öppnar igen. Hon behöver verkligen den där sociala biten har jag märkt.

Förövrigt så har 74-kläderna fått flytta ner i lådan. Äntligen! De enda jag skulle behöva nu är ett par galonisar och stövlar/skor till henne så hon också kan krypa runt ute. Det är klädbytardag på torsdag, så jag hoppas att jag hittar något bra då! :)

I torsdags var vi ute på äventyr så där helt spontant. :) Vi hamnade i Norrtälje med vänner och hjälpte dem att storhandla och leka lite på Lekrymden. Det gjorde lillasyster glad! :)

Inga kommentarer: