måndag 18 oktober 2010

Inskriven!

Så var man äntligen inskriven då (v10+2). Allting så bra ut. Sockervärdet låg normalt och hB:t var också bra. Trots att jag hade hållt mig i två timmar hade jag dock svårt att kissa. Måste vara det där med att kissa på beställning. Kommer aldrig i från det. :P Men när inskrivningssamtalet var klart så fick jag en ny chans så de kunde kolla vad det nu var de skulle kolla. De tog även alla blodprov. Tror inte de gjorde det förra gången utan jag var tvungen att gå till husläkarmottagningen och ta dem där. Skönt att ha allt gjort. De har börjat med ett nytt test för att kolla järnmättnaden i blodet, så även om hB-värdet nu var bra så kan jag få gå på en kur med järntabletter ändå. Feraminet eller var det var hon kallade det. De gör även en blodgruppering på bebben genom mitt blod och kollar efter struma. De är minsann noggranna. Kommer inte ens ihåg att de pratade om struma förra gången, men det börjar väl bli allt mer vanligt misstänker jag. Vägde dock lite mer än jag trott... Men det är inte så konstigt när jag har varit tvungen att äta typ hela tiden för att hålla illamåendet under kontroll. Förhoppningsvis går jag upp lika lite som med ettan. Dvs dryg 10 kg.

Känns helt sjutk, men nästa BM-besök är inte förrän nästa år. 4 januari har jag fått tid. Men innan dess är det rUL i december någon gång. Längtar redan. Eftersom man är andragångsgravid så kommer man inte behöva gå lika ofta som förra gången. Så länge det känns okej för mig vill säga. Och än så länge mår man ju bra. :)

BM-Besök:
Vikt: lite mer än beräknat... :P
HB: 137
Glukos: 4,6
Blodtryck: 110/70

Följ min blogg med bloglovin

3 kommentarer:

NoOne sa...

Härligt...Äntligen Inskriven :)
Jaa,jisses besök nästa år,dé låter dé....
Må så gott & ta hand om er/Kraaaam

Anneli - FixaDinBlogspot sa...

Haha, det där kommer jag ihåg, att det var så långt till nästa besök efter det första. Då vill man ju egentligen att "allt" ska hända på en gång, lite action så att säga... Inte bli hemskickad med orden "vi ses om ett par månader"

Men, du har ju din blogg att prata vidare i och vi lyssnar!
Stor kram till er båda

jennie sa...

fy vad läskigt. det kunde varit jag som skrivit inlägget! blev inskriven idag, 10+1, samma värden som dig och vikten var lite mer än jag trodde.. ;)