söndag 17 oktober 2010

Vecka 11

Dagarna rullar på och jag har fortfarande illamåendet under kontroll. Magen verkar dock ha bestämt sig för att växa lite och jag kan inte ha mina jeans längre utan att det blir obekvämt. Tycker det känns väldans tidigt för att gå över på mammabyxor, men det verkar inte som om jag har något annat val. Önskar att jag hade ett par snygga låga stövlar så jag kunde ha kjol och klänning, men de jag har har fina höga klackar och de är lite jobbiga att gå i.

v 11: 16 okt - 22 okt
Me: Det syns fortfarande inte att du är gravid, men du kan känna det mycket tydligt. Den trötthet som många känner är ett tecken på att man ska ta det lugnt. Vissa kan känna sig svimfärdiga om de tvingas stå upp en längre tid, till exempel på bussen. Det beror på att blodtrycket är lägre.
 

Bönan: Huvudet är nu rundare och ögonlocken är tydligare, de har redan öppnats och kan slutas vid beröring. Händerna kan också stängas vid beröring. Nu är fostrets alla viktiga organ i stort sett färdiga och ska bara växa i storlek. Ännu kan du inte känna att fostret rör sig, men vid ett ultraljud kan man se rörelser.

1 kommentar:

NoOne sa...

Dé går frammåt....
Härligt /Ta hand om dig & lill ♥ Kraam