fredag 29 oktober 2010

Nu är jag helt öppen med graviditeten

Vi var på huvudkontoret igår och hade lite möte om vår situation på jobbet och hur vi ska förbättra vår kommunikation och så vidare. Ett jättebra möte. Egentligen skulle vi ha träffat vår HR-tjej redan i onsdags för att prata utvecklingssamtal och löner. Men det körde ihop sig. Det var då jag hade tänkt att berätta att jag var gravid. Det är ju inte så att jag egentligen kan dölja det utan att sätta på mig ett tält. :P Men jag lyckades faktiskt igår. Hade en väldigt vid blus och de satt där som tre fån när jag sa det att jag var gravid. Ja, alla blev glada så klart. Vår HR-tjej ska själv ha i feberuari/mars, vilket vi så klart tycker är trist då det har fungerat jättebra att ha henne som kontaktperson.

Jag har ju faktiskt gått 12 fulla veckor imorgon och det betyder trimester 2! De värsta riskerna är över. Jag mår bra. Jag är relativt pigg. Ja, så pigg man kan vara med en snart tvååring som har hostat sig igenom nätterna, för att vara pigg och glad på dagarna och inte vilja vara hemma. I natt sov han faktiskt hyfsat lugnt efter att jag hämtat honom och burit in honom till oss. Det känns idag! :)

3 kommentarer:

Linn sa...

Va skönt. :) Ska bli roligt att få se liten på rul-bilderna sen.

Flugans mamu sa...

Grattis till graviditeten! Min dotter var beräknad nästan samtidigt som Eomer, 31 januari, och jag har följt er ända sedan du började blogga om graviditeten med honom tror jag. Jag väntar också barn nummer två nu. Tänker ni tjyvkika vad det är för en ni väntar på ul:et? :-)

NoOne sa...

Härligt att du/ni mår bra......

/Kram!