lördag 2 oktober 2010

Vecka 9

Illamåendet kommer igår, känns som varannan dag just nu och hänger mycket på hur bra jag sovit på natten. Sover jag dåligt, ja då mår jag dåligt också. Det är ju inte helt lätt att få flera timmars sammanhängande sömn när man har en 21 månaders hemma, men det är inte så mycket att göra. Nu slipper man oftast hämta honom i hans rum utan bara guida in honom i vårt rum. :P

Nu vet alla våra föräldrar. Svärfar var väl den sista som fick veta. Han tyckte jag såg eländig ut och undrade om jag var sjuk. Nja sa jag, det går väl över på en sisådär 7 månader eller så... :P Jahaja kom det bara. Inget grattis, men jag tror att han misstänkt eller att någon annan sagt något som inte visste att han inte visste för han har hela tiden frågat om det hänt något nytt när vi pratat med honom i telefon. Men han är nog glad i alla fall.

Vecka 9: 2 okt - 8 okt 2010
Me: Tandköttet blir uppmjukat och kan därför bli mer lättblödande, var därför extra noga med tandborstningen. Olika graviditetshormoner påverkar dig, man kan fortfarande känna sig trött och illamående, men det brukar gå över om några veckor. En del kvinnor har små blödningar tidigt under graviditeten, det är inte ovanligt att det sker när mensen brukade komma. Det kan bero på alla hormonförändringar och på att slemhinnorna i kroppen blöder lättare när man väntar barn. Om blödningen skulle göra ont ska du söka hjälp.


Bönan: Embryot är nu stort som jordgubbe, cirka tre centimeter och fötterna är cirka två millimeter stora. Halsen tar form och käkarna är färdigutvecklade. Munhåla och näsa förenas, öron och näsa kan nu ses och ansiktet börjar totalt sett få mänskliga drag. Känseln utvecklas och embryot kan redan nu få hicka ibland.

1 kommentar:

NoOne sa...

Kunde ju fått ett litet Grattis ;)
Oooo..Tänk att så mycket hsar hänt det lilla ♥ i din mage - Otroligt -

Må såå gôtt /Kram