onsdag 20 oktober 2010

Ultraljudstid

Har redan fått tid för ultraljud! Wee, det gick fort. Även om det är ett tag till den 14 december så har man något att se fram emot. :) Fick en sen eftermiddagstid som jag bad om så jag slipper ta in ersättare på jobbet och maken kan vara med utan att ta ledigt.

När man läser trådarna man hänger i på Familjeliv är många oroliga för att de mår för bra, jag har lite svårt att förstå det. Varför inte bara njuta? Många kräver ultraljud tidigt, gör kub-test och så för att få se att det verkligen är en liten därinne. Nästan lite hysteri. Fast jag var också nojjig förra gången. Mycket mer än nu. Så jag försöker vara den där lugna, äldre, med erfarenheter... :P haha det går relativt bra.

3 kommentarer:

Ewa sa...

Vi gjorde ultraljud tidigt(v 15 eller något) men det va för att jag gick på waran första veckorna innan jag visste att jag va gravid. Skulle aldrig hetsa upp mig och oroa mig i onödan. Snart e tiden förbi och vet hur mycket man saknar bebismagen :D

NoOne sa...

Härligt......
Det är ju sååå spännande att se lill ♥ /Kraaaam

Linn sa...

Åh va kul! Har missat din blogg ett tag - glömde lägga den i min blogglista. Jag tycker också att folk nojjar lite väl många ggr. Men man vet ju hur det kune vara vissa dagar. Tror problemet är att så många får göra tidiga ul och då vill alla ha det. Annars känns det som att man inte gjort "alltman kan för sitt barn". Jag hade fö rul den 11 dec. :) Så det är nästan samma datum.