måndag 4 april 2011

BM-besök 5

Alltid lika kul att gå till BM tycker jag. :P Speciellt när vågen plötsligt visar minus 4 hekto sen sist. Hur i herrans namn gick det till? Visst, jag har inte ätit jättemycket idag, men inte heller mindre än vanligt. Jag äter inte på något sätt extra nyttigt eller fettsnålt och inte heller har jag rört mig mer... Jaja. Det är väl bra att ligga lite på plus iaf, så kanske man kan gå ner lite extra sedan... :P Blodtryck och blodsocker var i vanlig ordning bra, bönan ligger med huvudet nedåt men är fortfarande helt rörlig. Jag har ju känt ett tryck nedåt så jag sa det, det har med gravitationen att göra tyckte BM och det är ju helt normalt att bebisen är rörlig än så länge.

Sammanfattning:
vikt: +3,1 kg sedan inskrivning
SF-mått: 31
Blodsocker: 5,0
blodtryck: 114/68
Fosterläge: huvud ned, rörlig
Hjärtljud: 142

Ska tillbaka igen om två veckor. Fick även hem en födelseplan att fylla i inför förlossningen. Ska sätta mig med den någon dag.

2 kommentarer:

gunsan sa...

Men du kära vännen, detta ser väl bra ut......säger jag glatt som inte är nån barnmorska;))
Nu närmar sig det med stormsteg;))
Fortsätt att må bra är du snäll;)
kramizzzzz

Linn sa...

Kul! :) Men du va fin bloggen blivit! :D Supersnyggt.