onsdag 20 april 2011

T minus 30 days...

Jikes. Det är ju snart dags. Det är bara en månad kvar till beräknat förlossningsdatum (enl UL, första datumet var ju 13 maj som bekant.) Tiden har på något sätt flugit i väg på sistone. Inte för att jag klagar. Nej, nej, men plötsligt har jag insett att jag kommer vara tvåbarnsmamma inom kort. Det är lite läskigt faktiskt. Jag ser fram emot det med skräckblandad förtjusning.

Samtidigt känns det som om jag varit gravid i en evighet. Månaderna har släpat sig fram. Det kan förstås ha med höst och vinter att göra. De mörka månaderna tenderar att verka längre än de ljusa. Nu är ju våren här! Det är ljust och relativt varmt och man är positiv på ett helt annat sätt. Piggare, kanske?

Status:
♥ Du är i vecka 36.
♥ Du har gått 35 fulla veckor och fulla dagar (v35+4).
♥ Du är i 8:e kalendermånaden.
♥ Du är i 9:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). 
♥ Du är i trimester tre.
♥ Beräknat förlossningsdatum Fre 20 maj 2011 

♥ Du har 30 dagar kvar till beräknad förlossning.

2 kommentarer:

Linn sa...

Åh, det var ju just den sista månaden som kom som en chock tyckte jag. Va? Redan slut? :p Fast man tyckt att tiden gått så sakta var man plötsligt linte beredd. :p Hehe, det ska bli superduperkul när eran bebis dyker upp. När går du på föräldraledighet? Du skulle väl gå lite innan bf? Töänkte att om du vill kanske jag kan komma förbi nån dag då om du inte är för trött så kanske vi hinner ses en gång innan bebis kommer.

gunsan sa...

En månad, det är ju ingenting, speciellt inte om det är soligt o skönt ute, o 2-barnsmamma, sååå ljuvligt, vilken lycka;)
kramizzzz