lördag 24 september 2011

4 månader

Jag trodde aldrig att jag skulle vara en sådan person som använde mig av uttrycket "usch vad tiden går fort". Men sedan jag fick barn är det ett väl använt uttryck i min vokabulär. Känns inte riktigt som man hinner med ibland. 4 månader har gått sedan dottern kom till världen.
Hon kan nu sitta själv kortare perioder. Stora tjejen, liksom! Vi ska till BVC på måndag och mäta och väga. Det ska bli intressant att se hur hon vuxit. Det känns som om hon blivit tyngre i alla fall och längre, det märks på kläderna. :)

Hon har längre och längre vakenperioder nu, men har lite svårt att komma till ro ibland. Tror att det är lite övertrötthet, hunger och ev magknip som ställer till det på kvällarna. Idag gav jag ersättning igen (har inte behövt göra det på en vecka ungefär), och då sov hon gott i ca 5 h. Men å andra sidan hade hon knappt sovit alls under dagen. Blir nog till att börja lite smått med smakisar också snart. Lite gröt i kvällningen är nog inte helt fel. :)

3 kommentarer:

gunsan sa...

Hon ser så stor ut där hon sitter i gräset;))

Spännande när de ska börja smaka;))
kramizzzz

Linn sa...

Stora tjejen. :) Så söt hon är. Ska bli roligt att ses igen! Jag har fått problem med bilen.. :( Den behöver nya nånting för det är något i bakhjulen som är utslitet. Vet inte om jag vågar åka nånstans innan det är fixa, gubben ska göra det när han får tid. Men om han tycker att jag kan åka ändå så kan jag tors eller ons denna vecka. :)

Anonym sa...

Stortjejen! Tiden går faktiskt jättefort när barnen är små, tror den saktar ner lite när de inte hinner va med sina mammor mer ;) Bara att njuta! Fina bilder!
Kram från fam Hägerstrand Lindvall