söndag 11 september 2011

Mamma hitta fina saker på loppis

Det är bra när man har vänner som har döttrar... Man får antingen låna deras tjejkläder, eller köpa för en billig penning. :) Dessa fina plagg köpte jag av en ny bekantskap.
Hela 90 kr gav jag för allt. :) Och dottern har fått sitt första Hello Kitty-plagg. Notera att det inte är rosa. :P Klänningen är i 80 och förhoppningsvis passar den till jul. :P De fina rosa bodysarna kommer förgylla den något killiga garderoben snorpan fått ärva av storebror. Är ändå rätt nöjd med att än så länge är kläderna relativt neutrala, mycket svart och grått som är lätt att "tjeja" till. De större storlekarna blir mer uttalat killiga, så de får polaren Hugo låna så länge. :)

I övrigt misstänker jag att skruttan har lite magknip. Hon har inte gjort nr 2 på några dagar och det verkar bekymra henne något. Hon är väldigt gnällig på eftermiddag/tidig kväll och har svårt att komma till ro och sova. Inte ens amma till sömn fungerar. Hon har fått ersättning nu två kvällar, dock inte idag, men jag är fortfarande lite osäker på om gnället beror på hunger eller magknip. Hoppas i alla fall att magen kommer igång snart. Eller att hon på något mirakulöst sätt kan berätta för mig vad som är fel. :P

2 kommentarer:

gunsan sa...

Jag tror alla gånger att hon har det lite körigt i magen, när vi hade barnbarnet här på 8 månader för ett tag sedan så höll han på o var orolig, var han hungrig eller ej, men det var samma visa där, magen spökade och nr 2 ville inte komma, men till slut så löste sig även det problement;))
kramizzzzzz

Anneli - FixaDinBlogspot sa...

Vad mysigt med nya kläder!
Jag fyndade lite på Tradera häromdagen, men ungar i Albins ålder sliter ju lite mer på kläderna (killar alltså) så det finns inte riktigt samma utbud för dem.
Bra att kunna köpa kläder av bekanta så du kan titta och känna på dem först... :-)

Hoppas liten mår bättre i magen snart, jobbigt med magknip!

Kram!
Anneli