måndag 26 september 2011

Nu ska tunnisen gödas

Mjo vägen visade inte mycket plus inte, idag när vi var hos BVC. Ynka 70 gram på en månad. Men jag sa som jag trodde. Att hon gick ner där i början när det bara krånglade i två-tre veckor. Nu var det inte min vanliga BVC-tant, utan den andra, som jag egentligen gillar bättre, men jag har inte hjärta att byta nu... Känns lite elakt på något sätt. :P Så andra BVC-tanten undrade om jag pratat med vanliga BVC-tanten om detta, och jag svarade nej, för när jag väl var uppe i det tänkte man inte så långt som att ringa till BVC. Så hon tyckte iaf att mina tankar om att börja med smakisar och gröt var mycket bra. Jag ska även tillsätta olja, då A behöver extra kalorierna. Hon tyckte A i övrigt såg pigg och glad  ut. Alltså, inte smal på något sätt (men man får lite komplex när alla andras ungar i samma ålder är superknubbiga... :P ). :P Hon hade i alla fall vuxit 2 cm på längden så nu är hon 62 lång.

Sagt och gjort, in på Konsum bar det av och en havregröt, en potatis- och palsternackspuré och katrinplommonpuré fick följa med hem. Ska även inhandla magdroppar, iom att hon krånglat lite med nr 2 och verkat ha lite ont i magen på kvällarna. Det kan ju inte bli sämre i alla fall.

Första grötsmakningen gick så där. Hon gapade inte direkt efter mer, men slickade prövande på klegget som hamnade på läpparna i alla fall. :)
Som sagt, måttligt imponerad. :P Men å andra sidan hade hon både ammats och fått ersättning innan, så hon var väl inte superduper hungrig heller.
Så det var inget gnäll idag, som det brukar. Så skönt! Hela kvällen blev mycket trevligare. Hon sover i sin vagga sedan 20-tiden. :) Imorgon testar vi nog lite katrinplommon också tror jag. För magens skull. :)

1 kommentar:

gunsan sa...

Söta lilla tjej, vilken snäll mammsing hon har;)) Säkerligen undrade hon vad det var för spännande smaskens som hon fick, men detta kommer att bli toppen;))
kramizzzzz