tisdag 24 maj 2011

Äntligen är hon här!

Skruttan Aylinn gjorde debut imorse kl 8:02 efter nästan 12 h på förlossningen! Hon väger 3360g, är 51 cm lång och har ett huvudomfång på 33. Det var en rätt utdragen förlossning den här gången med och när jag låg där med krystvärkar undrade jag i mitt stilla (njae kanske inte så stilla men lustgasfyllda sinne) varför jag gett mig in på en vaginal förlossning... :P Men det var helt klart värt all smärta!

Återkommer med en utförligare förlossningsberättelse när vi landat lite här hemma. Vi valde ju att åka hem redan idag, så man är lite medtagen, men ändå hög på endorfiner! :P

13 kommentarer:

Flugans mamu sa...

Ååhh, grattis grattis!! Äntligen kom hon, och vilket fint namn hon har fått. Ser fram emot att höra mer om förlossningen

Anonym sa...

Naw....Såå söt liten Sessa...
♥-ligt Grattis,vännen /Kram Kram

Susanna sa...

Grattis till lilltjejen!

Louise sa...

Grattis än en gång =)

Elena sa...

Grattis igen till lilla sötnosen.. Det gjorde du bra! Kraaaam

Anonym sa...

Grattis :)

Måste bara fråga gjorde du kejsarsnitt med pojken???

Kram

mamma jakeline sa...

Sanna: ja det blev ett akut snitt med sonen efter 12 h på förlossningen. Men det slapp jag alltså nu, så jag har gjort både ock. :)

gunsan sa...

Vad underbart, då får jag gratta här också;))

Men att ni redan är hemma, ta det varligt nu är du snäll o sköt om er;))
kramizzzz

Marlene sa...

Grattis igen! :) *såg på bdb först* Tufft av dig att åka hem direkt, jag vet inte om jag skulle våga det :) Jobbigt med en utdragen förlossning, men jag kan förstå att du ser det som en stor seger ändå att du lyckades denna gång. Bra jobbat! Söt som socker är hon och nu längtar jag ju ännu mer efter min lillplutt :)
Kram

Annah - livet som tvåbarnsmamma sa...

Men ååååh grattis grattis!!!!!!

Agnes sa...

Stort GRATTIS till er! Äntligen är hon här - och hon verkligen helt ljuvlig ♥

Elin sa...

GRATTIS! Vad underbart för er att hon är här nu!

Anonym sa...

Heter Sanne men det är lätt att missa ett a och ett e :)

Okej då har du ju upplevt både och nu och det borde kännas skönt :)

Hoppas allt går bra med er.