onsdag 11 maj 2011

Väntar med skräckblandad förtjusning

I natt vaknade jag innan fyra och kunde verkligen inte somna om. Tyvärr inte pga sammandragningar eller värkar eller så, utan bara tankar som malde runt runt i huvudet. Hur ska jag klara av två barn? Kommer syskonvagnen komma in genom dörren till vagnsförrådet? Hur kommer Éomer reagera? Trivila tankar blandade med mer allvarliga. Runt runt runt... Så vid fem gav jag upp försöken att somna om och gick upp istället. En halvtimme senare kom ettan upp och mös med mig i soffan. Maken tittade ut en sväng och undrade vad jag gjorde uppe. :P  Han gick och lade sig igen och jag försökte slumra lite på soffan, men det gick så där.

Så idag är jag glad att vi hade en hemmadag. :) Bara utvecklingssamtal med ettan på morgonen och så tandhygienisten i kväll. Imorgon hänger vi på Öppna Förskolan igen. :)

Och väntar på bönan så klart. :P

4 kommentarer:

NoOne sa...

Oj,då är du liiite ZzzZZ ida' då ;)
Hmm...Jag får nog ändra min "gissning" nu tror jag Prins & 20 Maj *fniss*

Louise sa...

Man får många tankar när man väntar barn nr två. Hade jag me, men lugn det kommer gå bra ska du se. Eomer kommer älska sin lillasyster/lillebror. Kram på dig =)

Sara sa...

Det kommer gå bra ska du se!
Kom på att jag inte ens hunnit gissa så nu drar jag till med nåt: pojk, 3670g, 50cm, 21 maj kl 01:20 :-)

gunsan sa...

Helt normalt med dessa tankar som snurrar o snurrar, speciellt natte-tid av nån konstig anledning.

Men din lille son som ska bli storebror, kommer att bli världens bästa storebror;))

Du kommer garanterat att klara av två barn o 3 o 4, promise you;))

Hoppas att du får sova i natt;)) det behöver ni, du o bönan;))
kramizzzz