lördag 28 maj 2011

Namnvalet

Vi får ofta frågor om hur vi kom på namnet Aylinn. Det är ju ett rätt ovanligt namn. Helt ärligt så har jag faktiskt en facebookvän som heter Aylin och det tyckte jag var så fint att jag ville ge min eventuella dotter det namnet. Det andra alternativet vi hade var Alde, men när Aylinn kikade ut fanns det liksom inget annat än Aylinn som passade. :) Vi valde att stava med två l. I andranamn heter hon Amanda efter min gammelfarmor, ett namn som jag alltid har gillat. Och så börjar vårt efternamn på A så vi har nu en Tripple A-baby. :P
Credit: Let me scrapbook's kit Pretty in Pink

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jättesött & coolt namn till en supersöt liten sessa ♥....
Waooooooo,så fin bild /Puss

Linn sa...

Åh, tisdag är enda dan jag inte kan. Har mammaträff och två av barnen fyller år dessutom. Annars kan vi vänta tills du kommer hem. :) Jag kan ju komma ut dagtid med Elise bara.

Båda namnen är jättefina och passar jättebra ihop. :)

Anonym sa...

Namnet Aylinn är så vackert tycker jag, o Amanda också hihi, det heter vårt äldsta barnbarn;))
kramizzzz
gunsan

Veronica sa...

Aylinn är ett superfint namn!